Samfund

FACEBOOK: Størstedelen af de russiske annoncer blev vist EFTER valget

By  | 
Facebooks Vice President Rob Goldman, kastede en håndgranat ind i mainstream mediernes narrativ om russisk indblanding i præsident valget i en række tweets, som omhandlede Muellers sigtelse af 13 russiske statsborgere som drev en såkaldt “Bot farm”, som også i følge Mueller ikke havde succes med at influere på 2016 valget.

 

Goldman peger på at størstedelen af annonceringen købt af russerne på Facebook skete EFTER valget, og var designet til at så splid imellem amerikanerne.


Donald Trump fulgte naturligvis op med et tweet:

“The fake news media never fails. Hard to ignore this fact from the Vice President of Facebook Ads, Rob Goldman! “

Dermed må det snart stå klart for den etablerede presse, at opretholdelse af illusionen om at russerne skulle have stjålet sejren fra Hillary Clinton, snart må slutte. Det bliver efterhånden for pinligt selv for de mest Donald Trump hadende journalister og medier.

Og så fik Justitsministeriets McMaster lige en bredside samtidig..:

Læs også